Saturday, April 30, 2011

Historien om de to uheldige

To fyre småløb ned af gaden
det var ret tæt på Grønningen og Esplanaden
Den forreste stopper og vender sig mod den anden
Spørger
-Hvad fanden er den af, fik du pludselig blod på tanden!?
-Ja, ja!
gentager ham der blev spurgt
-Jeg ligesom så lyset midt i det hele, det var vildt stort!!!
-Der kan du se hvad jeg sagde,
man bliver nødt til at gøre noget, istedet for bare at læne sig tilbage.
-Når først man kommer i gang så kører det der ud af,
en kort en lang.

En genkendelig lyd får de to fyre til at kikke på hinanden
Hvis de ikke gør noget er de på spanden.
Den første begynder at hoppe på stedet
den anden får pludselig migræne
De reagerer voldsomt på denne lyd
denne lyd af sirene

Det som nærmer sig nu, havde de planlagt at de skulle undgå
men istedet for at tage benene på nakken
bliver de bare ved med at stå og stå

Og jeg bliver nødt til at have renset min samvittighed
for jeg så nemlig det hele og må fortælle noget I ikke ved
De to fyre på gaden den dag
frøs fast istedet for at stikke af
de blev fanget af sirener og politi
og var meget uheldige med deres første bankrøveri.




No comments: