Thursday, September 26, 2019

En glemt undertrykt trang
vækkes ved mindet om begær 
ved et flygtigt strejf 
af mit bryst mod din krop,
stadig fremmed
en anonym kvindes hemmelige savn
i byens grå rutine og lag -
Eller måske:
Ved synet af en sjælden karisma 
med nysgerrige øjne
hvis indre han så
et genkendeligt sind spejle sig i sit
og kaste det tilbage
Med sin sansende tilstedeværelse
vendes hans længsel søgende mod min,
sløret af dyrisk trang til at overskride grænsen.
Og jeg, der bor i denne krop
møder blikket med en tanke af 
pludselig indskudt fornuft
af eget liv, der dagligt følger
vage optegnelser,
fortabt i vane uden afvigelse
og løfter om at huske hinanden -
Betragter skjult hans øjne,
det ansigt som så åbent søger mit
og med ét virker nøgent, næsten forsvarsløst,
som når naturen overtager censur: 
hurtige scenarier af vredagtigt ømhed
benægtelse og en selvforskyldt 
afvikling
uden oprigtig dybde
Jeg sænker blikket og mindes kærtegn
af fortids sødme der engang var hans, 
i dvale og aldrig mere
må det handles på
kun forblive en erindring, aldrig mere.
Ordløst benægter vi hinanden, 
og udviskes i byens toner
der i et øjebliks forglemmelse
blottede mit indre
i et simpelt,
genkendeligt blik.

No comments: