Monday, September 23, 2019

Parforhold i forfald

Jeg har ikke haft det sådan før, sagde han.
jeg har aldrig mødt en som dig, sagde hun.
Og det var rigtigt.
Vi var kopier
af hinandens drømme og begær
og gav slip på andres bånd
viklet ind i tosomhed
Indtil
jeg glemte at skylle tallerknerne, 
Igen.
Tabe dine kogebøger,
så Escoffiers hjørner blev bøjet 
og der kom fedtede fingre på Bo Bech.
Efterhånden 
glemte du at tage mig i hånden
og forstå hvad jeg mente,
Igen.
Selv om jeg med tiden blev mere konkret,
som var det du bad om,
i et forsøg på at forstå mig bedre.
Og jeg valgte at gå
i stedet for at møde dig på midten
og du tog det som en afvisning,
Igen.
Mens jeg bare skulle have luft,
fordi jeg ikke kunne være 
i alle dine ord, 
uden at græde.
Og dine kys blev til
ligegyldig anatomi
jeg tiggede efter, 
Igen.
Det var det sidste der forbandt os,
fordi det er svært at vise at man elsker,
når man ikke gør det mere.
Jeg har ikke haft det sådan før, sagde han.
jeg har aldrig mødt en som dig, sagde hun.
Og det var rigtigt.

No comments: